Kupte si parkování, kupte si parkování … za kačku, za dvě

V minulém týdnu se MF Dnes objevil článek o kroku radnice města Prostějova ve věci možnosti zakoupení si ( pronájmu) svého parkovacího místa. 

Dobrý nápad :-) , plně ho podporuji.

 

Co k tomu ještě dodat ?  

Podle mne by se realizace plánu radnice dala okamžitě aplikovat na místa, kde buď měú provedl reálné investice do parkovacích míst na sídlištích či případně na místa, která zaručují vyšší standard parkingu proti „volnému stání na ulici na okraji vozovky“. Prakticky jde o skutečně vytvořená odstavná stání či parkoviště jako jsou ať nemusím dlouze pátrat v paměti třeba opravená stání u domů na ulicích Partyzánská, Šafaříkova, případně parkování v těch trochu chráněných předdomovních zálivech jako je to na Tylovce či Libušínce.

Celý příspěvek

Handrkování se o peníze na činnost sportovních oddílů

S trochou nedůvěry jsem na stránkách Deníku dočetl článek o vyžadování se podpory ze strany města na činnost oddílu Kraso-bruslení. Jde o nějaké tahanice za cenu ledu a jeho nájem. Připadne mi to handrkování o počet dětí v oddílu a přepočet á 1 hlava úplně mimo.

Ze strany žadatelů mi přijde divné, že apriori berou za své to, že mají na podporu „nárok“ ( chápu – ano přeci dělají záslužnou činnost atd. atd.) , ze strany města mi přijdou mimo mísu hned ty odsuzující komentáře charakteru „není možné…“.

Minimálně před rokem jsem zastupitelům předkládal návrh, aby se v režimu VFP ( veřejných finančních podpor) udělal zásadní pořádek a stanovila se pokud možno dlouhodobá kriteria. Aby tato kriteria byla známa a aby se na ně mohly ve střednědobém horizontu navázat žadatelé.

Celý příspěvek

Upload služeb Hromadné korespondence webu města Prostějova

V minulých dnech byla provedena drobná úprava funkcí Hromadné korespondence městského úřadu. Pro neznalé, jde o službu, která Vám majícím e-mailovou schránku, přinese informaci o některých děních ve městě.

Město vytipovalo pro zájemce tyto okruhy informací : Blokové čištění, Kulturní a společenské akce, Odstávka energií a vody, Ostatní sdělení, Uzavírky a dopravní omezení.

Co na webu stále chybí k zasílání je ale jednoduchá a konkrétní informace o tom, co bude projednávat naše zastupitelstvo . Tuto přesnou informaci je potřeba podle mne zásadně zveřejnit před konáním zastupitelstva, po jeho konání je nám s prominutím už naprd.

Celý příspěvek

Radary v Prostějově II.

Tak se naše město stává rájem radarů. Bohužel se při jejich instalaci dostáváme nadále do kolize právě s těmi námitkami, které vedly zákonodárce k dočasnému odebrání práva měření rychlosti obcím.

Lze citovat stanoviska např. politiků : Jeroným Tejc za ČSSD novinářům z TYDEN.CZ řekl, že chápe poslance, kteří pro omezení pravomocí obecní a městské policie hlasovali. „Byly to obce a městské policie, které výrazně zneužívaly tohoto institutu a měřily tam, kde měly možnost vybrat více peněz do městského rozpočtu, nikoli aby měřily tam, kde skutečně hrozí zranění a nějaké riziko,“ , taktéž z druhé strany spektra  Jan Klas ODS…zažil jsem, jak dávají pokuty za rychlost 51 kilometrů v hodině v obci, což je sice z hlediska zákona správně, ale z hlediska lidského a z hlediska obecného ohrožení je velký rozdíl, když obcí prosviští někdo devadesátkou a jiný překročí rychlost o jediný kilometr. Strážníci přitom před časem slíbili, že budou svá měření koordinovat s policií, ale nevím o tom, že by se tak někde dělo – že by se sešly oba týmy a dohodly se, kde jsou nebezpečné silnice a kde je třeba měřit. Strážníci spíš měří tam, kde se dá nejvíc vybrat, ne kde jsou potřební. Je jasné, že starostové a výrobci radarů budou křičet, když městské policii tuto pravomoc sebereme. Je to pro ně příjem… A  koneckonců jedno stanovisko z hlediska odborné veřejnosti : „K měření rychlosti vozidel strážníky jsou konkrétní výhrady v tom smyslu, že obce a městské policie zneužívají tohoto institutu a měří rychlost vozidel tam, kde mají možnost vybrat více peněz, místo aby měřily tam, kde skutečně hrozí nějaké riziko,“ uvedl v tiskové zprávě Autoklub České Republiky.

Takže jak jsme na tom u nás ?

Celý příspěvek

Den bez aut 22.9.2008 tak nějak napolovičato

Dnes jsem šel do práce pěšky.

Je „Den bez aut“ a tak jsem to chtěl drobně osobně podpořit a připojit se tak k evropské aktivitě.

(Pššššt – stejně jsem po ránu nikam neměl naplánovanou cestu …).

Ale pro jiné řidiče měl dnešní den dvě polohy. Podle zprávy měú Prostějov mělo nastat toto :

…Dne 22. 9. 2008 bude od 7:00 do 16:30 uzavřena pro automobilovou dopravu ulice Studentská v Prostějově, a to v souvislosti s pořádáním Dne bez aut. Děkujeme řidičům za pochopení. …

Celý příspěvek

Sháníš 3 místa na parkování ?

Tak se staň příslušníkem MP a získáš možnost parkovat hned na jedné z nejbližších ulic u středu města.

Jde o 3 místa naproti sídla MP, kde by člověk spíše čekal prostor pro parkování návštěvníků, jdoucích něco vyřídit na služebnu MP. Skoro by si člověk řekl, že by MP pro jejich auta a auta jejich zaměstnanců měl stačit uzavřený dvůr s mnoha garážemi, ale asi nestačí.

Co říkáte  – nešlo by skutečně MP trošičku omezit jejich „potřeby“ a text na doplňkové značce raději změnit na neutrální občanské : „3 místa pro návštěvníky MP“ , případně obecnější „max 30 min. “ ? 

Prostě fantazii, jak vyjít občanům vstříc při plnění veřejné služby, k níž byla MP určitě zřízena, se zde meze klást určitě nebudou.

zabezpečuje plnění potřeb MP

takhle si žijí 3 stání pro potřeby městské policie

O honění zdutých koz

Kdo zná u nás v Prostějově řešení dopravy v rámci centra města, ten ví, o čem je řeč.

Máme centrum obklopené úplně dokola vnitřním okruhem. S rostoucí mírou motorismu a jeho potřeby organizace se odpovědní úředníci vypořádávají svérázně. Regulují a regulují , až se z té regulace točí lidem hlava. Naposledy zaperlili, když změnili dopravní značení na křížení ulice Wolkerova x Sušilova. Plyne to z jejich strany z důvodu, aby auta odpočující z hlavní ulice Wolkerova do centra v místě protínající silnici nemuseli dávat přednost a proto se jim pro sjezd z hlavní vytvořila hlavní silnice.

O.k. – proč to ale najednou? Protože před cca půl rokem titíž úředníci zamezili odbočení řidičům do centra už na úrovni Wolkerova x Tylova značkou zákaz odbočení doleva. Tak tedy ti řidiči musejí jet o odbočku dále a odbočit doleva až na druhý pokus. A nastává tam prostě kumulace dopravy. Navíc zjednosměrněním části propojovací komunikace Wolkerova směrem k ulici Na Spojce tam dochází ke zbytečným přejezdům řidičů. Takže regulujeme regulaci…

Celý příspěvek

O potřebě vyšší komunikace

Jsem rád, že se při komunikaci města se svými občany používají metody přímé komunikace, například při nějakých těch stavbách či revitalizacích : http://www.mestopv.cz/showdoc.do?docid=14988 .

Co ještě k tomu dodat ? Neškodilo by ale dát na ten web dopředu i konkrétní pracovní materiál, o čem se vlastně bude jednat. Takto totiž lidé, kteří tam dojdou nemají šanci dostatečně reagovat na námět města a celé jednání se o to více dostává do slepé uličky.

Celý příspěvek

Za vše může jen počasí ?

Zpráva z tisku MF Dnes 10.9.2008 ohledně nízké návštěvnosti prostějovského akvaparku:

Pokud by do akvaparku v prostějovských Koupelkách letos přišlo stejně lidí jako loni, podle provozovatelů by si moderní vodní centrum za dvě stě milionů korun zřejmě vydělalo na svůj provoz. Bazény a skluzavky v letošním roce ale navštívilo jen osmapadesát tisíc lidí, což je propad asi o dvacet tisíc návštěvníků. Může za to nepříznivé počasí. Prostějovská radnice však upozorňuje na to, že akvapark je službou pro obyvatele města, a tím pádem není rozhodující, zda se ekonomicky vyplatí, či nikoliv.

„Provozní ztráta nebude nijak dramatická, odhaduji ji kolem dvě stě tisíc korun. I když letos přišlo méně lidí, tržby budou zhruba na stejné úrovni jako loni, za což může mírné zvýšení vstupného.

Celý příspěvek

Evropě to osladíme …

Evropě to osladíme – toť má být heslo pro naše půlroční předsednictví EU.

Nevím jak Vám, ale mně ten slogan jaksi nesedne. Nejen tím, že se snaží za český vynález, kterým jsme přispěli do dějin Evropy, vydávat prokazatelně dílo švýcara jménem Jacob Christoph Rad. Ten přišel v roce 1840 z Vídně do „českých“ Dačic jako ředitel místní rafinerky, aby v roce 1843 na výrobu kostkového cukru dostal „c.k. patent“. Prostě se to celé odehrávalo v jiném dějinném rozdělení světa, kdy se o něčem jako je Česko mohlo jen zdát a hlavní osobou zde prokazatelně nebyl čech.

Celý příspěvek

Ó radary, radary

Záměrně jsem převzal do záhlaví článku známou píseň skupiny Stromboli za poloviny 90 let abych téma radarů hned v počátku odlehčil. Cílem by mělo být pouze se na problém radarů podívat z druh strany . Předesílám, že za 2 roky , co využívám denně automobil jsem dosud nevyfásl ani jeden trestný bod , tedy nejsem snad ( aspoň do dnešního dne o tom nevím) ve střetu zájmů v tom směru, že bych byl proti radarům z důvodů svého postihu.

Je dáno, že naše město se v rámci „zdravého města“ stane rájem radarů. Kam najede ten hrozný a zlý motorista, tam na něj bude zpoza buka číhat loupežník radar, řidiče sejme a podíl z loupeže si odnese nejmenovaná soukromá firma.

Mám s tím drobný problém. Ne z toho titulu, že kdo porušuje zákon , že by neměl být trestán. Ale spíše z roviny toho, že asi nasazujeme na boj s komáry přímo kanónovou houfnici.

Celý příspěvek