Ordung musí bejt, vy turisti jedni …

Chápu touhu úřadu organizovat například jednání k úředníkům nějakým tím objednávkovým systémem, aby se úředníkům dobře jednalo.

Ale organizovat stále návštěvy radniční věže povinností se objednávat dopředu i když na free telefonní číslo série 0800 http://pvnovinky.cz/koktejl/11066-prijede-vam-na-prazdniny-navsteva-vemte-ji-na-radnicni-vez je na mě až moc.

Copak je takový problém do špeluňky vedle radnice dát 2 čiperné holky na brigádu, před radnici či do toho velkého okna z informačního střediska dát směrem do náměstí velké Áčko s nápisem – „Vstup na radniční věž – zdarma. Další prohlídka pro skupiny 13 lidí v XY hodin…“?

A lidi, co jdou právě kolem radnice, třeba pustit na věž průběžně po 1/4 či po 1/2 hodině?

Či je dovést k tomu schodišti a dát tomu prohlížení úplně volný průběh? Copak musí být u nás organizován i pouhý výstup na věž v režimu štábního pořádku? Nevytváříme si tím právě ty limity návštěvnosti a neodrazujeme právě tímto turisty?

Copak si myslíme, že se lidi sami neumějí spočítat, kolik jich tam nahoře je? Copak je takový problém dát na věž nahoru zdvořilou cedulku s nápisem „Respektujte prosím dobu pobytu na věži do cca 10 min., umožníte tím návštěvu i ostatním“ a nechat tomu tedy volný průběh a nechat to na lidech samotných?

Spousta cestování a poznávání je založena ne na plánování, ale na okamžité inspiraci, nápadu či touze objevit něco nečekaného. My s tímto nepočítáme a nutíme lidi užívající si volný čas procházkou po městě se nuceně organizovat a přihlašovat.

Vyhodnocení ankety k umístění prostějovské tržnice

Matně mi v paměti v souvislosti s anketou zůstávají slova čelných politiků radnice, která dříve veřejně prezentovali:

23.12.2010
http://prostejovsky.denik.cz/zpravy_region/trznici-v-prostejove-opousteji-prodejci-ma-nejiste.html
Stavba obchodního centra v lokalitě Společenského domu se vlastního prostoru městské tržnice nijak nedotkne,“ ubezpečil Fišer.

4.11.2011
http://prostejovsky.denik.cz/zpravy_region/neberte-nam-trznici20111003.html
Nikdo neřekl, že se bude tržnice bourat,“ prohlásil Pišťák. …Starosta Pišťák v pondělí dopoledne autorům petice, kteří se za ním vypravili na radnici, řekl, že jeho názor je ponechat tržnici na místě.

Nyní se na stránkách města http://www.prostejov.eu/cz/aktuality/vyhodnoceni-ankety-k-umisteni-trznice.html objevilo vyhodnocení ankety k tržnici. Je to sice podle mne míchání jablek s hruškami, protože metodologie vyhodnocení několika různých vyjádření občanů ( dotazníkový průzkum, webová anketa , přímé reakce lidí na úřad) neumožňuje z těch dat říci více jak jen to, že tržnice by měla zůstat v centru města.

Celý příspěvek

Jak dále postupovat smluvně se společností Czech radar?

Tak nám prý stacionární radary od firmy Czech radar obživnou už od 1.10.2012 http://www.vecernikpv.cz/co-se-stalo/zpravodajstvi/285-a-je-to-tady-radary-obzivnou-uz-1-rijna .

Když vyjdu z citace v tom článku: …Máme jasná stanoviska ministerstva dopravy i od Úřadu na ochranu osobních dat, že náš nově vytvořený systém je naprosto v souladu se zákony. Žádná soukromá firma nyní nebude do přestupkového řízení vstupovat a je naprosto vyloučeno, aby se kdokoliv jiný než úředníci vyřizující přestupkové řízení dostali k osobním datům přestupců. Z tohoto důvodu můžeme reálně začít uvažovat o znovuobnovení provozu radarů. …

Ale jak tuto zásadní změnu v pojetí přijímané služby ošetřit v kontextu dříve vysoutěžené veřejné zakázky na služby http://zakazky.statnispravy.cz/?sid=0&pg=vz&ecvz=60011010 když její znění bylo jednoznačně Předmětem plnění veřejné zakázky je měření rychlosti vozidel, monitorování jízdy na červenou a vymáhání nedoplatků, a to na zařízeních uchazeče, v souladu se zadávacími podmínkami.

Teď evidentně už po Czech radaru nechceme nic jiného, než si od něj pronajmout škatuli na kuří nožce, protože on sám nic měřit nesmí!!!, celé správní řízení musí dělat jen a pouze zaměstnanci města!!! či natož aby nedejbože Czech radar pro město vymáhal pokuty, když k postupování pokut není pranic oprávněn.

Pouhý „prostý pronájem škatulí“ je pravděpodobně v rozporu s tím, na co byla minulá veřejná zakázka.

Evidentně jde už jen a pouze o nájem movité věci a to už pod minulou veřejnou zakázku dostaneme jen tím, že paragrafy původní zakázky ještě více pozohýbáme.

Přesné znění toho, k čemu byl Czech radar oprávněn najdete v mandátní smlouvě zde http://www.prostejov.eu/files/archiv_povinne-zverejnovane-informace/2008/mandatni-sml-radar.pdf či zde http://www.prostejov.eu/files/archiv_povinne-zverejnovane-informace/2008/smlouva-czech-radar-sluzby.pdf .

Pokračování činnosti se společností Czech radar znamená totiž zásadní revizi těchto smluv a tedy i odklon od původně vysoutěžené zakázky na služby.

Tajnosti Londýna jsou hadra proti tajnostem Prostějova

Vzhledem k dost zásadnímu tvrzení města o tom, že smlouvy s firmou Manthellan prozkoumal Úřad na ochranu hospodářské soutěže a ten tyto smlouvy cituji „posvětil“http://www.iprostejov.cz/cz/p/antimonopolni-urad-posvetil-smlouvy-s-manthellanem/ ) či vyjádřil stanovisko, že smlouvy jsou v pořádku ( http://www.itydenik.cz/obsah/uohs-vydal-stanovisko-k-manthellanu-smlouvy-jsou-v-poradku ) jsem pro jistotu tvrzení požádal v pondělí 4.6.2012 městský úřad, aby toto stanovisko zveřejnil.

Nu – je čtvrtek a tiskové sdělení na městském webu není o toto stanovisko bohatší. Ještě, že jsou i jiné metody jak zjistit potřebnou informaci, než ji chtít po našem „úřadu oceněném cenou za kvalitu a inovaci ve veřejné správě“.

Přikládám veřejnosti citované stanovisko ÚOHS zde www.pavelbursa.cz/uohs.pdf z jiných zdrojů a mrzí mne to, že město asi nejeví zájem informace sdílet, ale spíše o ně vést boj s vlastními občany.

Ale ač čtu jak čtu – stanovisko ÚOHS je mírně o něčem jiném, než jak deklarují výše uvedená tvrzení puštěná do medií.

Celý příspěvek

Návrh změny financování sportu dětí a mládeže od roku 2013

V době radikálních změn systému financování sportu, v době přetrvávající ekonomické krize, v době, kdy vznikají různé druhy moderních sportů či spíše „sportovních aktivit“ a kdy proti tomu stojí námi dosud postavená vize několika „podporovaných sportů“ se mi jeví za důležité šáhnout do stávajícího systému podpory sportu.

Cílem musí být ze strany městského rozpočtu transparentní, očekávatelná a hlavně finančně předvídatelná podpora širokých sportovních aktivit dětí a mládeže. 

Nejprve vždy zejména  v době nedostatku finančních prostředků musí být zabezpečena kvalitní základna, na níž až teprve pak může pokračovat nádstavba v podobě podpory sportovních aktivit dospělých či snad i podpora sportu vysloveně komerčního z omezených prostředků městského rozpočtu.

Takže jsem předložil radě města tento návrh změny podpory sportovních aktivit dětí a mládeže po vzoru města Hodonín ( to za tento systém dostalo ocenění ministerstva vnitra za inovaci ve veřejné správě) či města Opava. Materiál najdete zde www.pavelbursa.cz/sport.pdf .

Principy nově definované podpory? Rozdělovat základní finanční podporu na děti a mládež v rovnoměrné částce na 1 dítě cestou grantové poukázky podle množství členů sportovních organizací a tím umožnit podporu rozdělovat přes samotné uživatele systému. Ti jsou nejlépe sami angažováni přidělit svůj podíl finanční podpory tam, kde to cítí oni za nejdůležitější.