Nový parkovací systém města Prostějova – regulace či prosté zdražení?

Na tuto otázku by nám měl úřad odpovět v řádu jednotek dnů. Úřad bude mluvit o regulaci, někteří lidé (potrefené husy) budou mluvit o zdražení. Rozhodne úroveň prezentace, věcnost názorů a hlavně kvalita řešení.

Rozbíhá se mimochodem soutěž o provozovatele parkovacího systému. Opakovaně jsem úřadu sděloval podnět, aby provozovatel systému nebyl nikdo externí, aby pokud to jen bude možné, se na nedostatku míst nikdo cizí nepřiživoval.

První podnět šel v srpnu, když radnice avizovala veřejnou zakázku

www.pavelbursa.cz/spravceparkovani.pdf , nově šel podnět 26.11.2012 v době, kdy rada ve svých krocích pokročila směrem k externě najímané firmě www.pavelbursa.cz/spravceps.pdf .

Je totiž snadné a lákavé městům s dostupnými finančními zdroji stále něco externě radit, dělat jim externě reklamu či pro ně dělat další služby, na které sice má město vybudovaný aparát, ale které je tak lákavé pro zisk dělat formou outsorcingu.

Takže k tématu – co má řešit parkovací systém? No – moc jsme se o něm nedozvěděli.

Něco málo velice strohého bylo na městském webu http://www.prostejov.eu/cz/aktuality/novy-parkovaci-system-centru-mesta.html , něco o zdražení parkovného bylo zde http://www.iprostejov.cz/cz/p/parkovani-v-centru-jen-za-penize/ a zde http://www.itydenik.cz/obsah/free-parking-konci-mesto-zpoplatni-vsechna-parkoviste-v-centru . Ale něco skutečně konkrétního o pro někom regulaci ??? či pro někoho zdražení ???dostupných ploch mezi rezidenty x návštěvníky x zaměstnanci zde v centru pracující jsme se dosud nedozvěděli.

Protože denně parkuje v centru a jeho bezprostředním okolí skoro 5000 aut, připomenu zde dopravní průzkum Parkování centrum města od firmy UDIMO (…Během průzkumu bylo zaznamenáno celkem 4693 vozidel a 12483 stání (záznamů) na parkovištích – průměrně cca 2,7 záznamu na 1 vozidlo. Průměr 2,7 záznamu na vozidlo představuje průměrnou dobu parkování cca 2¾ hod. Pokud bychom předpokládali, že počet nabízených míst odpovídá max. obsazení parkovišť což v případě zpoplatněných stání lze jen teoreticky, pak odvozený průměrný obrat bude činit cca 3,4-3,9 vozidla na nabízené parkovací místo.!!!, půjde při zavedení parkovacího systému o poměrně dost významný dopad na fungování samotného centra města.

Bylo by proto už vhodné ještě před spuštěním veřejné zakázky na správu ( s níž já nesouhlasím) veřejnosti sdělit, jak a kde bude systém fungovat.

Kolik a jakých ploch pro koho bude kde vyhrazeno, kolik to koho bude stát a kolik mimochodem město na parkování (třeba nově od rezidentů) mimo dosud placená parkoviště vydělá a kolik peněz reinvestuje zpět do rozvoje ploch pro parkování.

Jinak nám hrozí něco jako sociální inženýrství, tedy dolaďování systému na živých lidech – voličích. A to by byla škoda.

P.S  připomenu zde jen na obrázku koncept parkování z roku 2007 pro porovnání s tím naším novým ( dosud nepředstaveným)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>