Jak bude vypadat zástavba centra po KASCentru?

Do dnešního dne 5.12.2012 měli možnost občané se vyjádřit k zásadním limitům stavby nového „Obchodně-společenského“ (pardon, že mě huba nebolí) „Obchodního“ centra po starém KASC.

Podal jsem pár požadavků v této věci stavebnímu úřadu a uvidíme, zda a nakolik bude vůbec vůle politiků chtít ovlivnit architekturu v centru.

Zda většina či všichni tzv. sklopí ocas a budou dělat, že se nic neděje, že vzniká jen další obchodňák v centru a že problémy s tím spojené si pak vyžere město samo a že oni to tak strpí. Zda třeba komise rady města a to konkrétně ta Architektury a výstavby sama v té věci něco aktivně udělá, zda posoudí navrhovaný stav regulačního plánu firmou Manthellan a posoudí jej s původně soutěženým návrhem a zda se i ona pokusí vyjednat pro město kvalitnější a z hlediska rozvoje města důstojnější podmínky.

Zatím je to tak, že pozice města je stále zatlačována do defenzívy a společnost Manthellan, co si sama namane, to i dostane :( .

Konkrétní požadavky na to, jaké stanovit limity rozvoje území jsou uvedené zde: www.pavelbursa.cz/pozadavkyRPM.pdf .

Pojmenovávám v tom materiálu základní problémy nové stavby a těmi jsou :

a)       nepustit stavbu ani v PP na 2 strategicky důležité komunikace zabezpečující přímou obsluhu části centra (Křížkovského a Lutinovova)

b)      řešit problém parkování nejen pro objekt Obchodního centra ale i náhradu tímto objektem právě likvidovaných parkovacích a odstavných ploch – tedy skutečně nahradit úbytek cca 37 parkovacích míst kolaudovaného parkoviště u FÚ a cca 126 dostupných odstavných ploch po bývalé sodovkárně na ulici Komenská

c)       velikost a plochu stavby limitovat zabezpečením počtu parkovacích míst v rámci tohoto objektu – tedy ne aby to dopadlo tak, že oni tam postaví hyper-megastavbu a problémy s parkováním přehodí následně na město

d)      ve veřejném zájmu řešenou oblast napojit na síť MHD zřízením 2 autobusových zastávek včetně příslušného dopravního řešení ulice Wolkerova – je nutné napojení Obchodního centra na hromadnou dopravu a nenechat ji být stavbou pro návštěvníky s osobními auty

e)       dopravu v řešené oblasti více diverzifikovat a ne scelovat do jednoho místa na jednu z nejvíce vytížených prostějovských ulic – neulehčovat si původní soutěžní návrh řešením pro investora levným a pro město nevhodným

f)        posoudit stavbu podle tzv. „velké“ EIA zejména na vliv stavby na městskou památkovou zónu z důvodu extrémně velké stavební plochy do hloubky minimálně 10 m a ploše přes 1,6 ha.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>