Protože byly opět změněny podmínky parkovacího systému ( pro rezidenty např. v otázce snížení skutečně přestřelené ceny karet a pro soutěžící o roli správce byla zrušena povinnost odkupu stávajícího zařízení), poslal jsem k návrhu parkovacího systému několik připomínek.
Cílem je jednoznačně posílení role místní samosprávy nad parkovacím systémem a jeho výnosy, posílení role regulační roviny nad ekonomickou ( např. aby nebyl až takový tlak na občany bydlící v centru města a aby to neznevýhodňovalo podnikatele v centru proti podnikatelům mimo centrum) a také to, aby se z pozice města tento systém začal transparentně občanům a podnikatelům představovat – aby se vychytaly např. problémy v definici řešených ploch a třeba se skutečně vedla diskuse, zda chceme na vlastních občanech žijících v centru a podnikatelech tam sídlících realizovat zisk. Jedna z navržených metod je třeba to, aby město pověřilo nějakou osobu jako koordinátora projektu a ten třeba s lidmi vedl diskusi přes diskusní fórum na městském webu, aby se proces přípravy současně ztransparentnil a současně bylo vidět, co lidi na projektu pálí.
Hlavním tématem podnětu je :
a) zrušit veřejnou zakázku na správce pro rozpor zadání města s jinými současně chystanými kroky,
b) realizovat správu parkování vlastními prostředky města a ne externí firmou,
c) ceny R/A karet na stejné úrovni jako u města Přerov,
d) abonentní karty v režimu „přenosná na jméno firmy“.
Blíže podání je uvedeno zde www.pavelbursa.cz/rmpparkovaniII.pdf .