Jen kratičká reakce na článek v PV deníku ohledně radarů a rušení soutěže

V článku „Radary jen tak měřit nebudou. Radnice zrušila i druhý tendr“ se objevila informace o tom, jak naše prostějovská cesta hledání vítěze soutěže, mající ho za povinnost při měření rychlosti použít indukční smyčky, neměla vítěze. Víceméně řečeno natvrdo „pro zmatečnost zadání a doplňujících informací“ tato soutěž byla i podruhé zrušena.

Co mi na našem typicky prostějovském přístupu (hledat třetí nevyzkoušenou cestu a tedy nepřevzít něco jinde funkčního) vadí a co vlastně způsobuje i nemalý finanční dopad z nevýběru pokut do rozpočtu města?

a) vazba na starou technologii (ať mi nikdo neříká, že na radnici nemá Czech radar strýčka či tetičku), který opakovaně vede ruku zadavatele ke zhůvěřilostem zadávacích podmínek přes různé ty indukční smyčky. Technologie se přeci neuvěřitelně vyvíjí a nedáváme jim možnost se vlastně uchytit. Je to jak byste chtěli tisknout stále pomocí jehličkové tiskárny, protože si pamatujete, že její minulý dodavatel měl od Vás dobrou provizi a má Vás rád a proto odmítáte laserovku už jen z principu, protože „jehlička je hold jehlička“ :)

b) nesmyslnost naší zadávací podmínky „nechceme žádné úsekové měření“ vyvrátila doplňující informace číslo 1 k novému vyhlášení. I to měření přes indukční smyčky je vlastně úsekové. :) Ano na délce 1,5 m dvou smyček od sebe měříme okamžitou rychlost. A věřte, je mi jedno, zda tuto okamžitou rychlost měřím technologií 2 drátů v zemi či snímáním 2 kamerami v rozmezí několika desítek metrů.  Rozhodně nejde o úsekové měření rychlosti mezi Prahou a Brnem, ale v konkrétním místě města. Měří to okamžitou rychlost? Je to certifikované a povolené? Je to konkurence schopné a tedy působící de fakto i na cenu měření smyčkami? Je to někde funkční, abych se na to šel podívat, zda to funguje? Odpověď zní ANO. Tak prostě se poučme od jiných , třeba konkrétně od Turnova a okamžitě zveřejněme „Soutěž radary III – ticho,kamera, klapka a jedem“ .

Mimochodem je potřeba se ptát Qui bono? komu s těmi neustále zavádějícími informacemi o rychlosti a agresivitě řidičů to celé vlastně slouží . Zásadní problémy v bezpečnosti dopravy jsou jinde a potvrzují to i pro mne slova hlavního arbitra přes bezpečnost v dopravě a tím je PČR – konkrétně Večerník číslo 17, kde se tomu věnuje samostatný článek :

bezpecnost

Věřím tomu, že kdyby příjmy z pokut za měření rychlosti městskou policií připadly státu a ne obci, nadšení pro měření by rychle odpadlo a my bychom věnovali čas a energii něčemu více smysluplnějšímu.

Příspěvek byl publikován v rubrice Dění v Prostějově se štítky a jeho autorem je admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>