Neměření rychlosti městskou policií po 1.1.2009

V tisku bylo uveřejněno, že se obce po 1.1.2009 bojí měřit rychlost svým aparátem městské policie, neb jejím úředníkům „chybí vyhláška, která by stanovila, jak má značka upozorňující měření vypadat“.

Přitom v tisku vyšlo třeba toto stanovisko : „Zákon je jasný, tvrdí ministerstvo … Podle ministerstva dopravy obce jen panikaří“. Jeho mluvčí Karel Hanzelka říká, že zákon je formulován jasně. To, že podoba značky zatím není uvedena ve vyhlášce, prý nevadí. Zákon je víc než vyhláška. „Pro jistotu ale značku zařadíme i do vyhlášky,“ slibuje s tím, že by to mohlo být „do jara“. Do té doby obce zřejmě nebudou chtít měřit. … Jen Praha se právníků nebojí a značky už má připravené. V ulicích se objeví za pár dní. Strážníci teď ještě jednají s policií, kde je mohou umístit. Už nyní má Praha pro svých šestnáct současných pevných radarů povolení, že je může provozovat i napřesrok . „Jednáme o schválení stovky dalších míst pro mobilní radary,“ dodal ředitel městské policie v Praze Vladimír Kotrouš. … konec citace z tisku.

Tak nevím. Je pravda, že legislativní proces v téže věci se natahoval jako špagát až do samotného konce roku, ale pro neznalé připomenu :
a) novela zákona šla do parlamentu od vlády 8.9.2008
b) první čtení zákona v parlamentu šlo 24.9.2008
c) druhé čtení zákona ( de facto to, kde se předkládají všechny změny a doporučení) v parlamentu šlo 24.10.2008
d) třetí čtení ( to, kde se de facto odhlasovalo konečné znění novely zákona ) šlo 31.10.2008
e) do senátu to bylo předloženo 12.11.2008
f) senát to schválil 11.12.2008
g) prezident to podepsal 22.12.2008
h) ve sbirce zákonů to vyšlo 31.12.2008

Tedy – od 31.10.2008 !!! bylo známo konečné znění zákona s tím vědomím, že senát tento zákon nemá zájem blokovat, protože k tomuto zákonu byly připojeny i další potřebné novely, které by v případě jejich vrácení těsně před koncem roku narušily další potřebné změny v jiných zákonech, které byly více důležitější, než nějaká ta prťácká značka na silnicích … ( Czech point na body řidičů a hlavně změna v systému šetření problémů v policii). Koneckonců pro novelu zákona byl i ministr vnitra Langer i ministr dopravy Řebíček, což jsou členi ODS s tím, že ODS nadále ovládá senát …

Je nasnadě, že nějací úřednící s tím vším mohou mít problém, ale jak je možné, že se ti, jichž se změna dotýká , a věděli to dostatečně dlouho, sami nezajímali, co a jak udělat, aby to bylo košer ?!

Kde je jejich nějaká aktivita?

Ano, aktivisti za omezení přebujelé moci městských policií a jejich mnohdy buzerace řidičů na místech, kde nasazení radarů bylo spíše jednoznačně ve prospěch příjmu obce místo řešení bezpečnosti, ve své aktivitě zvítězili. A prosadili svoji vůli do zákona.

Nyní se ukazuje spíše to, že až takový zájem na měření rychlosti radarem není. Kdyby byl, tak se všechny MP , kde měří rychlost spojí, sejdou se na jednom místě, pozvou tam zástupce ministerstva dopravy a vnitra, tam představí 2-3 návrhy značek a sjednotí se na jejich tvaru. V zájmu posílení právní jistoty pak požádají ministerstvo dopravy o vydání vyhlášky, která to kodifikuje a potvrdí. vše by se událo v horizontu 4-5 pracovních dní … Ano, jsem asi šílený – tolik aktivity od úředníků nelze čekat. Správný úředník čeká, co mu shora někdo nadiktuje a do té doby se prostě nic neděje …

A řidiči ? Ti slušní pravidla stejně respektují a jezdí správně. Ti neslušní stejně ví, kde se zejména radary od Czech radaru dají objet a pokud na to zapomenou tak ví, že kde není značka, městská policie nemůže pokutu udělit …

A obce – zatím ušetří na poplatcích za dopisy s doručenkami o pokutách …

Příspěvek byl publikován v rubrice Radary v Prostějově se štítky a jeho autorem je admin. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>